ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი

Моя фотография
ოთხ საიდუმლოს უნდა ფლიბდეს მასწავლებელი: 1. უსაზღვროდ უყვარდეს ბავშვები; 2. უსაზღვროდ უყვარდეს საგანი, რომელსაც ის ასწავლის; 3. ქონდეს უნარი - ეს სიყვარული სხვასაც შეჰყაროს, როგორც სენი უკურნებელი; 4. იყოს უაღრესად თანამედროვე, ქონდეს ცოდვა - მადლის ანუ სიმართლის გაჩენის და მოთმინების დიდი უნარი. 5. მთავარი მაინც ის არის, რომ ბავშვმა სკოლაში, როგორც სალოცავ ტაძარში, ისე იაროს და იქ უწმინდესი და უნეტარესი სულიერი მოძღვარი დახვდეს.
Powered By Blogger

სილაბუსები

                                                                  VII-IX კლასები

კომპონენტები


ინსტრუქცია
მასწავლებლის სახელი, გვრი, საკონტაქტო ინფორმაცია
ხათუნა მირუაშვილი
577093818
Khatunamiruashvili3@gmail.com
სასწავლო საგნის სახელწოდება


ქართული ენა და ლიტერატურა
სასწავლო კლასი


VII-IX კლასები
მოსწ. რაოდენობა - VIIკლ--16 მოსწ.
IX კლ- 16 მოსწ.
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა


სასწავლო კურსი ითვალისწინებს 2 სემესტრს, ჯამში 360 სთ-ს.  5კვირეული სთ.
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა


ეროვნულ სასწავლო გეგმაში ცენტრელური ადგილი უკავია ქართულ ენას, რომელიც  არა მარტო  ენისა და ლიტერწტურის სწავლებას მოიცავს, არამედ მისი საშუალებით შეისწავლება ყველა დანარჩენი საგანი. იგი პიროვნების თვითგამოხატვის, აზრის ჩამოუალიბაბისა და კომუნიკაციის ენაა.
სასწავლო კურსის სტატუსი


ეროვნული გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი. ცენტრალური ადგილი   უკავია საქართველოს ყველა სკოლაში.
სასწავლო საგნის მიზანი


·         მოზარდს განუვითაროს ძირითადი სამეტყველო უნარები;
·         გამოუმუშავდეს წერითი და სამეტყველო კულტურა;
·         ჩამოუყალიბდეს დამოუკიდებლად აზროვნების უნარი და ამავე დროს იყოს თვითშემოქმედი;
·         გააცნობიეროს ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებებისა და მუდმივად განვითარების პროცესი.კალიგრაფიული კულტურის განვითარება;
·          
·          
სასწავლო კურსის ამოცანები


·         კალიგრაფიული კულტურის განვითარება;
·         ლექსიკური მარაგის შევსება-განვითარება;
·         აზრის ცხადად დამკაფიოდ გამოხატვის უნარის ჩამოყალიბაბა;
·         მსჯელობის უნარის განვითარება;
·         სააზროვნო მოქმედებათა განვითარება ენობრივ მონაცემთა საფუძველზე;
·         ტექსტებთან შემოქმედებითი უნარის გამომუშავება;
·         ტექსტის ანალიზის უნარების განვითარება;
·         ორთოგრაფიული და პუნქტუაციყრი ნორმების სათანადოთ გამოყენება;
ლიტერატურრულ ნაწარმოებებში ასახულ ფასეულობების გამოვლენა და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
სასწავლო კურსის აუცილებელი საბაზო
კომპეტნციები


1.      ინფორმაციის გაგება, ანალიზი, შეფასება.
2.      ენის კომუნიკაციური ასპექტი;
3.      მხატვრული რექსტის გაგება და თვითგამოხატვა.

კურსის ოეგანიზაცია;



სასკოლო მენეჯმენტის ხერხები;




მეცადინეობის ფორმები;


გაკვეთილის ტიპები


ურსის ორგანიზებისთვის უნდა იქნას სწავლის შემდეგი კომპეტენციები: ევრისტული, აქტიური, პროგრამული, პრობლემური და სხვა.

ორგანიზაციული ფორმები - ინდივიდუალურად, წყვილებში, ჯგუფური, ტრიადები.

კომბინირებული, ლექციური, სემინარული, პრაქტიკული, გაკვეთილი დებატი, გაკვეთილი სპექტაკლი და სხვა.
  პირველ რიგში მასწავლებელი უნდა იუოს თანამშრომელი და არა ავტორიტარი;
ტიპები: ლექციური, გაკვეთილი დებატი- დისკუსიის მოწყობა; ლექციური ; კომბინირებული და სხვა.

სასწავლო კურსის შეფსება



ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულია შეფასების 10- ბალიანი სისტემა:
მაღალი- 10,9,8.
საშუალო-7,6.
საშუალოზე დაბალი-5,4
დაბალი- 2,1.
ოფიციალური სტატუსი აქვს შემდეგ ნიშნებს:
·         საგნის სემესტრული ნიშანი;
·         საგნის წლიური ნიშანი;
·         საერთო წლიური ნიშანი;
საერთო საფეხურის ნიშანი.

რესურსები




მასწავლებელი, მოსავლე, სასწავლო კურსით გათვალისწინებული სახელმძღვანელოები; დამხმარე ლიტერატურა; რვეული, კალამი, ფანქარი, ინტერნეტსაიტები, კინოპროერტორი, დივიდიდისკები, ილუსტრაციები.


მისაღწევი შედეგები:
1.      ზოგადსაგნობრივი;
2.      ადაპტაციური სასიცოცხლო;
3.      სპეციფიკური საგნობრივი.

VII-IX კლასებში მოსწავლე უნდა გავიდეს შემდეგ შედეგებზე:
·         მიმართულება ზეპირმეტყველებაზე: მოსწავლე ისმენს უცნობი ინფორმაციის შემცველ ტექსტებს და წარმოადგენს ზეპირ   ინფორმაციას აუდიტორიის წინაშე;
·         ისმენს და აფასებს სხვათა მეტყველებას მათი საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით;
·          
მონაწილეობს სასკოლო და საკლასო დისკუსიებში;
ამოიცნობს და იყენებს ზეპირმეტყველების ძირითად ენობრივ მახასიათებლებს;
    მიმართულება კითხვა:
·          
მოსწავლე კითხულობს სხვადასხვა ტიპის ტექსტებს; გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მის მიმ ართ;
1.      მოსწავლე ავლენს წალითხული მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის საწყის ეტაპს; ამოიცნობს სხვადასხვა ტიპის ტექსტის ენობრივ თავისებურებებს; მოსწავლე იყენებს კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიას.
·         წერა: მოსწავლე დამოუკიდებლად ქმნის სხვადასხვა ტიპის ტექსტს; მოსწავლე განსაზღვრავს წერითი დავალების ამოცანას და ირჩევს ფუნქციურ სტილს; დამოუკიდებლად ქმნის სხვადასხვა ტიპის ტექსტს.

სამუშაო დისციპლინა:




აღდგენები:





საჯარიმო ზომები:







წახალისების ფორმები:


თუ მოსწავლე 1 სასწ. წლის განმავლობაში რომელიმე ერთ საგანში აცდენს ერთი სასწ. წლის მანძილზე გათვალისწინებულ საათების 1/5-ს, მოსწავლე ამ საგანს აბარებს ექსტერნის ფორმით და ასე გადაგის მომდებნო კლასში.
     მასწავლებელი ვალდებულია ინფორმაცია მიაწოდოს მშობელს მოსწავლის დავალიანების შესახებ. პრობლრმის მოგვარებაში ერთნაირად ვალდებული უნდა იყოს როგორც სკოლა და მასწავლებელი, ასევე მოსწავლე და მშობელი.
     იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლე ძნელად დასამორჩილებელია, უნდა მოხდეს მისი სისტემატიური კონტროლი და მის მიმართ განხორციელდეს საჯარიმო ზომები, ოღონდ ისე, რომ არ მოხდეს მოზარდის პიროვნული შეურაცყოხა. მაგ. ორი თვის მანძილზე არ შევიდეს სპორტულ დარბაზში, ან დაისაჯოს ფიზიკური მუშაობიღ სკოლის ნაკვეთში.
      წახალისების მრავალი ფორმა არსებობს , მაგ: სპორტული შეჯიბრებები, სხვადასხვა ღონისძიებები, ლიტერატურული საღამოების მოწყობა; სხვადასხვა ინტელექტუალუტი თანაშები, მაგ: ხშირად ტარდება სპორტულ-ინტელექტუალური თამაშები. გამარჯვებული გუნდებისთვის ეწყობა ექსკურსიები, აგრეთვე საჩუქრებით დაჯილდოვება და ასევე გადაეცემათ დიპლომები.









Комментариев нет:

Отправить комментарий